الأخبارالتريندسلايد

القصة الكاملة لفقدان المذيعة أميمة بدري النطق

فجأة وبسبب الزعل

في حادثة مؤسفة ظهرت المذيعة أميمة بدري على صفحتها على فيسبوك وبثت فيديو قصير لها يظهرها فاقدة القدرة على النطق، والحديث بطلاقة.

وقالت أميمة في الفيديو الذي ظهرت فيه وعلى ملامحها آثار التعب والبكاء خلال حديثها : “أنا تمام بس ادعولي، أنا مش عارفة أتكلم”، وأضافت: “شكرا لكل حد بيسأل وبيطمن عليا بس ده حالي، وصوتي طلع حبة الصبح مكانش في أي صوت، ولا حركة شفايفي ولسة تعبانة، فمش عارفة ولا قادرة أتواصل قُلت أطمّنكم بحالي هنا أسهل. دعواتكم والحمد لله علي كل شيء.. بقولكم آسفة لكل حد بيطمن، ومش عارفة أرد بس ادعولي أكون كويسة”.

تلت ذلك أميمة بمنشور آخر على حسابها على فيسبوك صور تقارير طبية وروشتات خاصة وعلقت:  “الحمد لله رب العالمين علي كل حاجة حصلت ليا، أنا بكتب وانا مش قادرة لاطمنكم أنا روحت المستشفى، وعملت الأشعة المقطعية على المخ، الحمد لله مفيش جلطة، بس للأسف فقدت النطق، بسبب إني زعلت جامد، ادعولي دعوة صادقة، أنا محتاجة، لدعواتكم وشكرا لكل اللي بيكلمني بس حرفيا مش قادرة من الصدمة”.

اخر تقرير قامت أميمة بإذاعته في العيد
اخر تقرير قامت أميمة بإذاعته في العيد

وأظهرت أميمة أن ما وصلت له من حالة مرضية كان بسبب تعرضها لحالة ضيق شديدة، جعلتها تفقد القدرة على النطق بالشكل الصحيح.

وأشار الاطباء على أميمة أن تتناول الادوية لمدة 3 أيام، وفي حال لم يأت هذا بنتيجة فإن الحل وقتها سيكون من خلال جلسات كهرباء.

وعلقت أميمة: “ادعولي أعرف أنطق تاني، وأرجع لحياتي، أنا نفسيًا مش أحسن حاجة دعواتكم وشكرا للتواصل معايا، ولكل واحد حاول يكلمني، ويساعدني وشكرا للي جالي البيت ووداني المستشفى دعواتكم”.

وعن ملابسات ما حدث لها قالت زميلتها حورية العسكري: “بليل وهي مروحة كلمتني بعد حفلة الأوبرا كانت عايزاني أحضرها معاها وقالتلي فاتتك قالت أنها انبسطت قوي ومروحة دلوقتي بعد ساعة بظبط لاقيت البوست بتاعها ادعولها بالله عليكم تقوم بالسلامة، أميمه فقدت النطق في لحظات”.

وتعاطف عدد كبير من الجماهير مع أميمة وعلقوا:

يا جماعة مافيش حاجة في الدنيا تستاهل الزعل.. صديقتي الجميلة أميمة بدري فقدت النطق بس عشان زعلت .. ماعاش الي يزعلك ويضايقك يا أميمة..أنت روحك جميلة وبتدي طاقة إيجابية وطلتك الصبح على المشاهد بتديله بهجة في أول يومه… يا ريت ندعي لها ربنا يقومها بالسلامة وتبقى وعكة وتعدي على خير وتقومي منها تنوري الشاشة وتبقي أقوى.

اقرأ أيضًا:

“اسكتي أنت”.. فضيحة على الهواء بين أحمد سعد والتونسية حنان الشقراني

 

 

 

 

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!